Bekijk ons divers aanbod ontwerpers
Een folder dient aantrekkelijk leesbaar te zijn en dit is afhankelijk van zowel tekst als design. Het kan een lastige opgave zijn op dit voor elkaar te krijgen. Geen zorgen! Wij bij The big graphic house hebben veel professionele grafische ontwerpers klaar staan om je te helpen aan een passend folder ontwerp. Jouw eigen folder ontwerp vanaf €35!
Hi, Mijn naam is Alissa. Ik werk als zelfstandig grafisch ontwerper. Ik heb een enorme passie voor v...
Profiel bekijkenSinds 8 jaren werken ik al grafisch ontwerper en webdesigner. In het begin van mijn tijd als ZZPer l...
Profiel bekijkenHi, leuk dat je op mijn profiel kijkt! Mijn naam is Indy en ben sinds kort begonnen als freelancer. ...
Profiel bekijkenHet doel van een folder is het overbrengen van informatie over jouw bedrijf, producten en/of dienst. Er zijn verschillende manieren om bepaalde belangrijke informatie over te brengen aan jouw (potentiële) klanten. In de tijd waar wij nu leven wordt er vooral gebruik gemaakt van online marketing, echter onderschatten sommige ondernemers de kracht van de offline marketing. Het verspreiden van een folder aan jouw doelgroep behoort tot offline marketing en wordt nog steeds gebruikt door diverse bedrijven. Een van de voordelen van een folder is dat het tastbaar is waardoor je het mee kan geven op bijvoorbeeld beurzen en of evenementen. Daarnaast kan je tegen een laag tarief jouw boodschap overbrengen aan de doelgroep.
Het design van een folder speelt een belangrijke rol in de effectiviteit ervan. Het is de kunst om de teksten zo te presenteren dat het aantrekkelijk en eenvoudig te lezen is. Op deze manier komt de boodschap beter over en blijft deze ook langer hangen bij de lezer. Het inschakelen van een grafische ontwerper is daarom een goed idee. Bij de The big graphic house hebben wij een ruim aanbod grafische ontwerpers klaar staan die graag een huisstijl ontwerp maken dat naadloos aansluit bij jouw bedrijf. Lees hieronder hoe het werkt!
Zoals eerder vermeld is het ontwerp van de folder erg belangrijk. Wij hebben contact met diverse grafische ontwerpers die allemaal hun eigen tarieven bepalen. De kosten om een folder te laten maken door een ontwerper zijn daardoor afhankelijk van de tarieven die de ontwerper hanteert. Bij ons spreek je samen met jouw ontwerper de prijs voor het folder ontwerp af en dat kan al vanaf €35.
vanaf
Jouw boodschap overbrengen op een unieke, opvallende en professionele manier, kan middels een goed folder ontwerp. Het inschakelen van een grafische vormgever is aan te raden. Een ontwerper weet waar hij/zij op moet letten bij het ontwerpproces. Omdat het voor velen een onbekend proces is, hebben wij voor je een aantal belangrijke aspecten op een rijtje gezet:
Een folder is een blaadje dat één of meerdere malen gevouwen is en bedoeld om informatie uit te wisselen over een bepaald onderwerp. Een folder wordt in de zakelijke wereld bijvoorbeeld gebruikt om een actie, evenement of product te promoten. Ondanks het huidige online tijdperk waarin wij leven, wordt dit reclamemiddel nog regelmatig gebruikt door bedrijven.
Een folder, brochure en flyer lijken veel op elkaar, maar wat is nu het verschil? De overeenkomst is dat alle producten bedoeld zijn om te informeren over een bedrijf, product, dienst, aanbieding etc. Een flyer bestaat uit één papiervel, is ongevouwen en de voor- en achterkant worden gebruikt om informatie op te presenteren. Een folder bestaat ook uit één papiervel, echter wordt het vel één of meerdere malen gevouwen. Een brochure bestaat uit meerdere vellen die aan elkaar vastzitten.
Vind jij het lastig om te bepalen welk product jij nodig hebt? Neem dan contact met ons op en wij helpen je graag verder!
Het ontwerp van de folder is een essentieel onderdeel bij het overbrengen van een boodschap. Stel je voor, jij krijgt een wit vel met een stuk tekst aangereikt. Het is minder aantrekkelijk om het te lezen omdat de eerste indruk saai en langdradig is. Het is daarom belangrijk dat jouw informatie overzichtelijk wordt gepresenteerd. Als jij een folder laat ontwerpen door een ontwerper, zorgt hij/zij dat het folder ontwerp overzichtelijk, professioneel en - zeker niet onbelangrijk - uniek is. Op deze manier blijft de boodschap van jouw folder beter hangen bij de ontvanger.
In het begin van het ontwerpproces dien je alle belangrijke informatie zoals teksten, datums, contactgegevens etc. aan te leveren bij de ontwerper. Samen stemmen jullie af welke informatie relevant is voor de folder. Als jij al een huisstijl hebt, is het van belang dit aan te geven bij de ontwerper.
Als jij een folder laat ontwerpen voor jouw bedrijf (met een huisstijl) is het aan te raden de folder in dezelfde stijl te laten ontwerpen. Denk hierbij aan kleurgebruik, typografie en vormgebruik. Op deze manier zorgt de folder voor herkenning bij de ontvanger. Als jij nog geen huisstijl hebt voor jouw bedrijf is dat ook niet erg. Jij en de ontwerper gaan dan samen kijken welke kleuren en lettertype(s) het beste passen bij jouw boodschap en doelstelling.
Het is daarnaast ook belangrijk voor de ontwerper om te weten in welke context de folder wordt verspreid. Wordt de folder in een formele of informele situatie verspreid. Als het folder ontwerp voor een bedrijf is, is het ook handig voor de ontwerper om te weten wat voor bedrijf het is, welke doelgroep en binnen welke branche.
De ontwerper komt tijdens het ontwerpproces met één of meerdere voorstellen. Het dan van belang om goed te beoordelen en feedback te geven. Middels goede communicatie kan de ontwerper efficiënt te werk gaan en ervoor zorgen dat jij een uniek en passend folder ontwerp ontvangt.
Met jouw folder wil jij iets uitstralen richting jouw klanten/doelgroep. Bij het maken van een folder ontwerp wordt er gebruik gemaakt van één of meerdere kleuren. Jij als ondernemer kan vast nadenken over welke kleuren het beste bij jouw organisatie passen. Elke kleur heeft een andere associatie, namelijk:
Middels deze associaties kan jij iets uitstralen met jouw folder. Bekijk de associaties en bepaal samen met jouw grafische ontwerper een geschikte kleur voor jouw folder. Heb jij al een huisstijl? Geef dit dan door aan de grafische ontwerper. Hij/zij neemt deze kleuren dan mee in het folder ontwerp om zo jouw folder herkenbaar te maken bij de ontvanger.
Je bent natuurlijk helemaal vrij in de keuze van formaat. Er zijn geen standaarden wat betreft het formaat van de folder. Het is wel belangrijk om na te denken over bepaalde aspecten. Bij het maken van een keuze is het belangrijk om in te schatten hoeveel ruimte je nodig denkt te hebben voor de teksten. Het is belangrijk om voldoende ruimte te hebben voor de teksten, maar ook voor de grafische uitingen. Op de websites van drukkerijen staat veel informatie over welke formaten er zijn. Je kunt zien hoe groot het formaat is middels een formatenposter.
De grafische ontwerper heeft hier vaak al ervaring mee en kan je hierbij meehelpen. Het is ook handig voor de ontwerper om van tevoren het formaat van de folder te weten in verband met het ontwerpen.
Ook op het gebied van papiergebruik zijn er geen standaarden, echter zijn er – net als bij het formaat – een aantal dingen om over na te denken: papierdikte en afwerking. Er zijn veel verschillende papierdiktes die jij kan gebruiken voor jouw folder. De dikte van het papier geeft vaak ook een indruk achter bij de ontvanger. Dik papier straalt bijvoorbeeld luxe en professionaliteit uit. Daarnaast blijft een folder van dik papier langer mooi en is het makkelijker om te bewaren. Het is belangrijk om afwegingen voor jouw bedrijf te maken. Je kunt je ook laten adviseren door het bedrijf waar jij jouw folders laat drukken.
Daarnaast zijn er nog meer keuzes voor de afwerking. Denk hierbij aan matte of glimmende afwerking. Een matte afwerking zorgt bijvoorbeeld voor een luxe uitstraling, maar een glimmende afwerking is – in tegenstelling tot de matte afwerking – vaak een stuk goedkoper.
Conclusie: bekijk goed wat de mogelijkheden zijn op het gebied van papiersoorten. Vergeet niet dat het papiersoort ook iets over het bedrijf zegt. Zorg dus zorg dat jij het juiste papiersoort kiest voor jouw bedrijf.
Het is (nog) niet mogelijk om ontwerpen bij ons te laten drukken. Wel kunnen we je erbij helpen een passende drukker te vinden.
Er zijn veel aspecten waar je aan moet denken als je een folder laat ontwerpen. Een grafisch ontwerper inschakelen is daarom een geschikte oplossing. Wij hebben diverse ontwerpers klaar staan om jou te helpen aan een unieke folder. Hierbij een aantal tips om de geschikte ontwerper te vinden:
In de biografie beschrijft de ontwerper zichzelf in het kort. Middels dit stuk tekst heb jij als ondernemer een idee wat voor persoon de ontwerper is. De biografie is belangrijk, maar kijk vooral verder dan alleen dit stuk tekst.
Elke ontwerper hanteert een ander tarief voor een bepaald product. De prijzen die op het profiel worden getoond zijn vanaf prijzen. Bij een opdrachtaanbieding kun je onderhandelen over de prijs.
Elke ontwerper heeft een eigen stijl. Het is belangrijk om het portfolio van de ontwerper te bekijken om zo een inzicht te krijgen van de ontwerpstijl van de vormgever.
Een grafische ontwerper ontwerpt voor jouw bedrijf een passende en unieke folder. Welk bedrijf wil dit nu niet? Hier nog een aantal kleine dingen die je niet moet vergeten:
Als je een folder laat ontwerpen, ontvang je alle belangrijke bestanden en bijbehorende rechten om de folder te gebruiken voor jouw doeleinden. Vraag te alle tijden jouw bestanden in hoge kwaliteit. Daarnaast dient jouw ontwerper de bestanden drukklaar aan te leveren. Op deze manier kan jij jouw ontwerpen succesvol laten drukken.
Ondanks dat veel ondernemers weten dat een goed folder ontwerp van groot belang is, zien we dat sommige van hen hier toch op besparen door zelf te ontwerpen middels online tools zoals bijvoorbeeld Microsoft Word. Wij adviseren ondernemers om het ontwerpen van een folder uit te besteden. Er zijn mogelijkheden om een gratis folder ontwerp te maken, echter dit zijn vaak templates. Deze templates zijn niet uniek en sluiten niet aan op jouw bedrijf. Door een grafisch bureau of vormgever in te schakelen, heb je gegarandeerd een huisstijl die uniek en passend is bij jouw bedrijf omdat het maatwerk is.
Naast een goed folder ontwerp is het belangrijk dat je nadenkt over hoe jij jouw folders gaat verspreiden. Er zijn verschillende mogelijkheden op dit gebied en er zijn veel bedrijven die jij kan inschakelen zodat jouw folder bij de doelgroep terecht komt. Wij kunnen altijd met je meedenken welke oplossing het meest geschikt is voor jouw bedrijf.
De kosten van een grafisch ontwerp zijn afhankelijk van de ontwerper. Elke ontwerper bepaalt zijn eigen tarief per product. De prijzen van de producten worden weergegeven op het profiel van de ontwerper (exclusief 21% btw).
Het kan zijn dat jouw gewenste ontwerper er niet tussen staat of dat je geen keuze hebt kunnen maken. The big graphic house voegt regelmatig nieuwe ontwerpers toe. Houd ons platform dus goed in de gaten!
Ja, dat mag. Echter zijn de bedragen op de website exclusief BTW. Vergeet dus niet dat er bovenop het betreffende bedrag 21% BTW moet worden verrekend.
Ja, wanneer de door jou gekozen ontwerper beschikt over de kennis en tijd is het mogelijk meerdere producten aan te vragen. Mocht dit niet het geval zijn, kun je een andere ontwerper aanvragen.
Je kunt bij het aanvragen een deadline aangeven. Vergeet niet; spoed is zelden goed!
Als de ontwerper zich niet aan de algemene voorwaarden heeft gehouden waardoor je ontwerp niet naar wens is, ontvang je het betaalde bedrag terug en ontvang je geen ontwerpen.